TRANSGRANICZNE FORUM TURYSTYKI W RAMACH PROJEKTU
W dniach 29-30 czerwca 2015 roku, w Lublinie odbyło się Transgraniczne Forum Turystki w ramach projektu "Eastern European Pearls: development and promotion transboumndary city cultural tourism products" współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Instrumentu Sąsiedztwa i Partnerstwa, Program Współpracy Transgranicznej Polska - Białoruś - Ukraina 2007 – 2013. LROT jako partner projektu zorganizował spotkanie, które było okazją do podsumowania działań realizowanych w ramach projektu, do zaprezentowania wspólnego potencjału turystycznego obszarów przygranicznych oraz wymiany doświadczeń.
W Forum uczestniczyli wszyscy partnerzy projektu, członkowie ukraińskich Rad Miejskich z miast objętych projektem oraz przedstawiciele branży turystycznej.
Podczas Forum w dniu 29 czerwca miało miejsce uroczyste podpisanie Memorandum o Współpracy na rzecz rozwoju miejskiej turystyki kulturalnej i promocji przez przedstawicieli miast objętych projektem. Dokument podpisali:
- Nadja Kromkacz – Dyrektor Wydziału Rozwoju Gospodarki i Integracji Komitetu Wykonawczego Rady Miasta Iwano-Frankiwsk
- Halina Hrynyk – Zastępca Dyrektora Wydziału Turystyki Departamentu Rozwoju Rady Miasta Lwowa
- Wołodymyr Tarnowecki – Wiceburmistrz Urzędu Miasta Kołomyja
- Iwona Ewa Haponiuk – Zastępca Dyrektora Wydziału Sportu i Turystyki Urzędu Miasta Lublin
- Damian Miechowicz – Dyrektor Wydziału Turystyki i Promocji Urzędu Miasta Zamość
- Leszek Kisiel – Burmistrz Miasta Przeworsk
Przedmiotem podpisanego Memorandum jest stała współpraca w dziedzinie rozwoju i promocji miejskiej turystyki kulturowej w miastach Zamość, Lublin, Przeworsk oraz miastach Iwano-Frankiwsk, Kołomyja i Lwów. Wspólna realizacja projektu „Perły Europy Wschodniej; rozwój i promocja produktów turystyki kulturowej miast transgranicznych” pozwoliła na efektywne rozpoczęcie współpracy. Celem współpracy Partnerów jest przekształcenie Miast Partnerskich w samodzielne destynacje turystyczne, które wzajemnie będą wzmacniały swoje pozycje na rynku m.in. poprzez wspólne produkty turystyczne.