WROCŁAWIANIE LUBIĄ LUBELSKIE!
Wielkie zainteresowanie zwiedzających targi było spowodowane zarówno bogatą ofertą turystyczną regionu, jak i towarzyszącymi prezentacjami artystycznymi oraz licznymi konkursami, premiowanymi atrakcyjnymi nagrodami. Przez wszystkie trzy targowe dni (5-7 kwietnia), co godzinę, losowane były: torby podróżne, plażowe ręczniki, albumy i inne materiały promocyjne Regionu Lubelskiego, natomiast popołudniami odbywał się konkurs o nagrodę dnia. Nasz partner - BT QUAND z Zamościa i Tomaszowa Lubelskiego ufundował weekendowe pobyty w Zamościu i na Roztoczu oraz wycieczki do partnerskich miast - Lublina i niedalekiego Lwowa, z pełnym programem zwiedzania!
I to nie wszystko, bo ci wrocławianie, którzy zamierzają w tym roku wybrać się w Lubelskie, mogli spróbować swoich sił w konkursach premiowanych dwuosobowymi karnetami wstępu do czołowych muzeów regionu: Muzeum Zamoyskich w Kozłówce, Muzeum Lubelskiego i jego wszystkich 10 oddziałów (w tym popularnych muzeów biograficznych Bolesława Prusa i Stefana Żeromskiego w uzdrowiskowym Nałęczowie), a także do Muzeum Zamojskiego i Ogrodu Zoologicznego w Zamościu. Kolejny z naszych partnerów - firma Kajaki nad Bugiem z Białej Podlaskiej - ufundował też całodniowe spływy kajakowe po Bugu, na szlaku Sławatycze - Jabłeczna - Kodeń.
Codziennie na stoisku Regionu Lubelskiego, a także na targowej scenie występowali artyści, zaproszeni przez nas i naszych partnerów. Pierwszego dnia targowych gości bawiła kapela „Lwowska Ferajna", drugiego widowiskowe pokazy zręczności dał „Sztukmistrz z Lublina", a trzeciego dnia koncertowało jazzowe „Trio saksofonowe Art". W ten sposób chcieliśmy podkreślić bliskie związki naszego regionu i Lublina ze Lwowem, a także zwrócić uwagę na region jako miejsce ważnych kulturalnych wydarzeń o co najmniej krajowej randze, jak lubelski Carnaval Sztuk-Mistrzów, czy odbywające się w Zamościu (ale także we Lwowie) festiwale muzyczne, w tym „Jazz na Kresach".
- Warto podkreślić, że we Wrocławiu promowaliśmy konkretne produkty, nagrodzone w corocznym konkursie Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Są wśród nich zarówno Carnaval Sztuk-Mistrzów w Lublinie, jak i imprezy turystyki przyjazdowej „Przygoda zaczyna się tutaj - Bug rajem dla kajakarzy" oraz „Weekend na szlaku UNESCO" z programem zwiedzania starych miast w Zamościu i we Lwowie, wpisanych na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego - mówi Piotr Franaszek, dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego i prezes LROT. - Wielu mieszkańców Wrocławia i Dolnego Śląska zna nasz region i niejednokrotnie tu przyjeżdża, co pokazują badania krajowego rynku turystycznego. Dlatego nie wystarczy już promocja naszych walorów przyrodniczych czy kulturowych, ale trzeba propagować też nową ofertę z konkretnymi produktami.
Jeden z naszych partnerów - Andrzej Kudlicki, szef BT QUAND zwracał uwagę na potrzebę promowania Lubelskiego jako kierunku wygodnych podróży na Zachodnią Ukrainę, a szczególnie do bardzo popularnego wśród wrocławian Lwowa. - Oni są przyzwyczajeni do męczących podróży przez Górny Śląsk i Kraków w kierunku Przemyśla i Medyki. Tymczasem od lat funkcjonują już inne przejścia graniczne, jak Hrebenne - Rawa Ruska, do którego prowadzi alternatywna droga przez Piotrków, Radom, Lublin, Zamość, Tomaszów. I, wbrew pozorom, jest nią bliżej, wygodniej, ciekawiej, co mogliśmy sprawdzić sami w drodze do i z Wrocławia.
Międzynarodowe Targi Turystyczne Wrocław 2013 odbyły się w dniach od 5 do 7 kwietnia 2013 r., w Hali Stulecia (dawna Hala Ludowa). Gośćmi specjalnymi targów byli znani podróżnicy i dziennikarze radowi i telewizyjni - Beata Pawlikowska i Wojciech Cejrowski. Stoisko Regionu Lubelskiego, zorganizowane przez Departament Promocji i Turystyki UMWL, obsługiwali pracownicy urzędu oraz przedstawiciele kilku partnerów z regionu: Lokalnej Organizacji Turystycznej „Zamość i Roztocze", Biura Turystyki QUAND, Restauracji Muzealna w Zamościu, Lokalnej Organizacji Turystycznej „Kraina Lessowych Wąwozów" oraz firmy „Kajaki nad Bugiem" z Białej Podlaskiej. Nasze stoisko odwiedziło w sumie kilka tysięcy osób, w tym liczni dziennikarze radia, tv oraz internetowych portali i czasopism turystycznych.
Źródło: lubelskie.pl