Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /public_html/archiwum/engine/request/request.class.php on line 28

Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /public_html/archiwum/engine/session/session.class.php on line 22

Warning: array_key_exists() expects parameter 2 to be array, null given in /public_html/archiwum/engine/session/session.class.php on line 24

Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /public_html/archiwum/engine/session/session.class.php on line 11
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna

Lubelskie na Targach Turystycznych ITB Berlin 2011

Lubelskie na Targach Turystycznych ITB Berlin 2011
W dniach 9-13 marca 2011r. odbyły się Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB Berlin, których krajem partnerskim i współgospodarzem była Polska. Targi te są największą i najważniejszą imprezą tego typu w Europie i na świecie. W tym roku swoją ofertę prezentowało  11.163  wystawców ze 188 krajów. W czasie trwania targów odwiedziło je 170.000 gości oraz 7.000 dziennikarzy z 94 krajów.
Stoisko Polskie obejmowało w tym roku 1500 metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej, na której prezentowało się 70 wystawców, w tym wszystkie regiony Polski, cztery miasta związane z EURO 2012 (Warszawa, Gdańsk, Wrocław, Poznań) oraz przedstawiciele branży turystycznej (hotele, ośrodki SPA, biura podróży).
Organizatorem stoiska Regionu Lubelskiego była Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego. Promocją oferty turystycznej i rozmową z gośćmi zajmowali się przedstawiciele LROT, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, Miasta Lublin, Miasta Zamość i Miasta Biała Podlaska. Na stoisku regionalnym swoją ofertę prezentowali również: SPA Nałęczów, Uroczysko Zaborek oraz Cukiernia Zaniewicz. Odwiedzający stoisko Regionu Lubelskiego zachwycali się sękaczami, ciasteczkami zbożowymi oraz miodem pitnym „Apis”. Na relaksacyjny masaż zapraszało Uzdrowisko Nałęczów. Zabiegi cieszyły się dużym zainteresowaniem i były pretekstem do wielu ciekawych spotkań. Uwagę odwiedzających przyciągały również filmy promocyjne: Chwilo Trwaj, Lubelskie uwodzi, Lubelskie z pasją, Lublin – miasto inspiracji, Lublin-Lwów miasta filmowe.
Zainspirowani wystrojem stoiska, folderami promocyjnymi oraz filmami goście pytali o możliwość aktywnego wypoczynku (turystykę rowerową i kajakową), turystykę miejską i kulturową (Lublin, Zamość, Kazimierz Dolny nad Wisłą), podróże sentymentalne, turystykę uzdrowiskową, a także wypoczynek w otoczeniu przyrody i kuchnię regionalną. Wiele osób pytało o możliwości noclegowe, a przede wszystkim ofertę hoteli trzy, cztero i pięciogwiazdkowych. Pytano również o przygotowanie Regionu Lubelskiego do EURO 2012 i starania Lublina o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 roku. Udzielających informacji wspierały liczne materiały promocyjno-informacyjne dotyczące całego Regionu Lubelskiego, a także poszczególnych miejscowości czy atrakcji.
Stoisko Regionu Lubelskiego w pierwszym dniu targów odwiedziła oficjalna delegacja, m.in. burmistrz Berlina Klaus Wowereit, dyrektor Targów Berlin Raimund Hosch, Minister Sportu i Turystyki Adam Giersz, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Rafał Szmytke oraz gość honorowy, Lech Wałęsa. 
Na stoisku gościliśmy liczne ekipy telewizyjne (TVN 24, Telewizja Szczecin), radiowe (Radio Eska, PR Trójka) oraz licznych przedstawicieli prasy polskiej i zagranicznej. Odbyliśmy wiele spotkań z touroperatorami oraz szeroko rozumianą branżą turystyczną.
Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB Berlin, w których Polska była krajem partnerskim, stanowiły doskonałą okazję do promocji Regionu Lubelskiego oraz utrwalenia jego wizerunku jako atrakcyjnej destynacji turystycznej przyjaznej dla turystów i oferującej usługi na poziomie europejskim. Jesteśmy przekonani, że udział Regionu Lubelskiego pozytywnie zapisał się w świadomości osób odwiedzających stoisko i w przyszłości zaowocuje większą liczbą odwiedzających nasz Region.

Youtube