Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /public_html/archiwum/engine/request/request.class.php on line 28

Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /public_html/archiwum/engine/session/session.class.php on line 22

Warning: array_key_exists() expects parameter 2 to be array, null given in /public_html/archiwum/engine/session/session.class.php on line 24

Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /public_html/archiwum/engine/session/session.class.php on line 11
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna

KONKURS NA NAJLEPSZY PRODUKT TURYSTYCZNY WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO

KONKURS NA NAJLEPSZY PRODUKT TURYSTYCZNY WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO

W tym roku Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna po raz trzeci zorganizowała regionalny etap Konkursu na „Najlepszy Produkt Turystyczny '2010 – Certyfikat POT”.
Głównym celem konkursu jest wyłonienie najbardziej atrakcyjnych, nowatorskich i przyjaznych dla turystów produktów turystycznych Lubelszczyzny, ich promocja, a także wspieranie inicjatyw na rzecz rozwoju turystyki regionalnej.

 

 

Kapituła Konkursu obradowała w składzie:
Przewodniczący Komisji – Piotr Franaszek,
W-ce Przewodniczący – Stanisław Turski,
Sekretarz – Dorota Lachowska,
Członkowie:
Andrzej Wasilewski,
Lucjan Bukryj,
Wiesław Czerniec,
Robert Mazur,
Ryszard Montusiewicz,
Tomasz Rakowski,
Waldemar Sulisz.

Przy ocenie zgłoszonych wniosków kierowano się następującymi kryteriami:
1. Atrakcyjność produktu turystycznego z punktu widzenia turystów
2. Oddziaływanie na zjawisko sezonowości (termin realizacji i długość funkcjonowania produktu w ciągu roku)
3. Dostępność, różnorodność, spójność oferty turystycznej produktu turystycznego na rynku turystycznym w kraju i za granicą (stopień komercjalizacji produktu turystycznego)
4. Efektywność montażu finansowego na rozwój produktu (m.in. różnorodność źródeł
i sposobów finansowania, wielkość nakładów)
5. Dynamika ruchu turystycznego związana z produktem turystycznym
6. Zgodność ze Strategią Marketingową Polski oraz regionalnymi programami rozwoju produktów turystycznych
7. Sposób funkcjonowania i perspektywy dalszego rozwoju (m.in. kwestie własności, zarządzania, współpracy – sieciowość)
8. Generowanie rozwoju ekonomicznego obszaru produktu turystycznego
9. Przygotowanie formalne wniosku

Spośród zgłoszonych 22 produktów kapituła podczas tajnego głosowania dokonała wyboru trzech najlepszych w 2010 roku produktów turystycznych województwa lubelskiego:
I Miejsce – Letnia Akademia Filmowa w Zwierzyńcu
II Miejsce – Szlak Żelaza i Kowalskich Tradycji
III Miejsce – Jarmark Hetmański w Zamościu

Kapituła postanowiła również docenić następujące produkty przyznając wyróżnienia:

Aktywnie w „Leśnym Skarbcu”
Szlak turystyczny  „Magia Miejsc”
Wiejskie SPA w „Krainie Rumianku”
Z Bagiennym Bractwem do „Leśnego Skarbca”
Jarmark Holeński w Holi
Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej KODY
„Ocalić od zapomnienia” Rekonstrukcja Bitew pod Tomaszowem Lubelskim 1939r.

Trzy nagrodzone produkty wezmą udział w etapie ogólnopolskim, organizowanym przez Polską Organizację Turystyczną, która w ubiegłych latach przyznała Certyfikaty POT następującym produktom z Regionu Lubelskiego:
 Jarmark Jagielloński (Certyfikat za rok 2009)
 Chełmskie Podziemia Kredowe (Certyfikat za rok 2006)
 Zamojskie Lato Teatralne (Certyfikat za rok 2005)
 Centralny Szlak Rowerowy Roztocza (Certyfikat za rok 2004)
 Muzeum Zamoyskich w Kozłówce (Certyfikat za rok 2004)
Również internauci mogli wybrać najlepszy ich zdaniem produkt turystyczny województwa lubelskiego. Od 3. do 12. sierpnia 2010r. do godz. 12.00 oddawali swoje głosy na stronie internetowej www.lrot.pl. W 2010 roku nagrodę internautów zdobył Szlak turystyczny  „Magia Miejsc” (55,22 % - 6289 głosów).

Wszystkim laureatom gratulujemy!!!

Youtube