Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /public_html/archiwum/engine/request/request.class.php on line 28

Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /public_html/archiwum/engine/session/session.class.php on line 22

Warning: array_key_exists() expects parameter 2 to be array, null given in /public_html/archiwum/engine/session/session.class.php on line 24

Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /public_html/archiwum/engine/session/session.class.php on line 11
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna

Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB 2010 w Berlinie

Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB 2010 w Berlinie

W dniach 10-14 marca 2010 roku w największym na świecie centrum wystawienniczym Messe Berlin odbywały się Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB Berlin 2010. Targi te są największą i najważniejszą imprezą tego typu w Europie i na świecie. 

W tym roku swoją ofertę prezentowało 11.127 wystawców ze 187 krajów. W czasie trwania targów odwiedziło je 180.000 gości (w tym 110.000 przedstawicieli branży turystycznej, blisko 70.000 osób prywatnych) oraz 7.200 dziennikarzy z 89 krajów.
Podczas pięciu dni targowych pierwsze trzy były przeznaczone dla branży turystycznej, weekend zaś był otwarty dla wszystkich odwiedzających. Polskie Stoisko Narodowe zajmowało halę numer 15.1 o powierzchni 1472 m². Przygotowane zostało przez Polską Organizację Turystyczną we współpracy z ośrodkiem POIT w Berlinie. W dniu otwarcia oficjalną wizytę w Pawilonie Polskim złożył Burmistrz Berlina Klaus Wowereit, którego przyjęli Katarzyna Sobierajska, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki i Rafał Szmytke, Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.
Na Stoisku Polskim ofertę turystyczną przedstawiały wszystkie regiony oraz
28 przedstawicieli branży turystycznej (hotele, ośrodki SPA, biura podróży). Oprócz tradycyjnej formy promowania oferty turystycznej na stoiskach regionalnych w postaci kolorowych wydawnictw, Polska w Berlinie wyróżniała się koncertami muzyki Chopina w nowoczesnej, elektronicznej interpretacji dwóch warszawskich muzyków - Bartosza Jankowskiego i Marka Truszkowskiego, prezentacją wypieku i możliwością degustacji specjału regionalnego Wielkopolski – Rogali Świetomarcińskich z Poznania, występami grupy folklorystycznej z Podkarpacia, degustacją miodu pitnego na stoisku Lubelszczyzny, pokazami ozdabiania tradycyjnej ceramiki z Bolesławca, modelem obrazującym mechanikę działania pochylni Kanału Elbląskiego. Te dodatkowe animacje były magnesem przyciągającym na polskie stoisko rzesze odwiedzających, w tym dziennikarzy.
Stoisko Regionu Lubelskiego zorganizowane w ramach projektu „LUBELSKIE.EU Europejska sieć współpracy turystycznej” przez Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną oraz Departament Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Lublinie reprezentowali: Magdalena Gorgol-Rzepecka – reprezentantka LROT, Andrzej Wasilewski
i Tomasz Grodek – przedstawiciele UMWL w Lublinie, Zofia Wywrocka z Zamojskiego Ośrodka Informacji Turystycznej, Grażyna Zielińska z Chełmskiego Ośrodka Informacji Turystycznej, Małgorzata Rafał z Centrum Informacji Turystycznej w Białej Podlaskiej, oraz Małgorzata Kowalczyk – kierownik Działu Promocji i Kontaktów Zagranicznych Muzeum Lubelskiego w Lublinie. Goście targowi mogli poddać się masażom kosmetycznym twarzy, dłoni, stóp lub pleców wykonywanym przez przedstawicielkę SPA Nałęczów – Monikę Burnac. Zabiegi cieszyły się wielkim zainteresowaniem gromadząc bardzo wielu chętnych. Niemieccy turyści wyrażają duże zainteresowanie Polską. Wielu z nich odwiedziło nasz kraj w latach poprzednich. Również Region Lubelski cieszył się dużym zainteresowaniem. Najczęściej zadawane pytania dotyczyły dziedzictwa kulturowego, zabytków i miejsc związanych z historią Lubelszczyzny. Szczególną uwagę turystów skupiały również atrakcje turystyki przyrodniczej (Roztocze, Parki Narodowe i Krajobrazowe Lubelszczyzny, możliwość wypoczywania na łonie natury) i aktywnej (szlaki rowerowe, kajakowe i konne). Równie często pytano o wysokiej jakości miejsca noclegowe, oferujące komfortowy wypoczynek połączony z zabiegami odnowy biologicznej.
Przyjazdem na Lubelszczyznę zainteresowane były osoby w każdym wieku, a więc zarówno rodziny z dziećmi, młodzież jak i emeryci.
Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB Berlin to niewątpliwie doskonała okazja do promocji Regionu Lubelskiego oraz stworzenia naszego dobrego wizerunku na rynku niemieckim jako regionu atrakcyjnego turystycznie, przyjaznego dla turystów i oferującego usługi na poziomie europejskim.

Youtube