Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /public_html/archiwum/engine/request/request.class.php on line 28

Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /public_html/archiwum/engine/session/session.class.php on line 22

Warning: array_key_exists() expects parameter 2 to be array, null given in /public_html/archiwum/engine/session/session.class.php on line 24

Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /public_html/archiwum/engine/session/session.class.php on line 11
Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna

Ekopozytywne Lubelskie na MTT Lato 2009” w Warszawie

Ekopozytywne Lubelskie na MTT Lato 2009” w Warszawie

Tysiące mieszkańców Warszawy i aglomeracji stołecznej odwiedziło stoisko Regionu Lubelskiego podczas Międzynarodowych Targów Turystycznych „Lato 2009”. Promocja Lubelszczyzny - jako oficjalnego regionu partnerskiego targów - przybrała najszerszą formę, wykraczając daleko poza targowy teren. 

W tygodniu poprzedzającym targi Lubelskie zapraszało na tę imprezę mieszkańców stolicy i gości odwiedzających Warszawę poprzez emisję spotów filmowych na infoscreenach w metrze. Materiały promocyjne, wsparte ilustrowanymi tekstami i kalendarzem najciekawszych imprez w regionie w sezonie wakacyjnym, pojawiły się w kilku tytułach prasy branżowej.
O targowym sukcesie Lubelskiego zdecydowała też bardzo dobra współpraca Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego z wieloma samorządami lokalnymi, instytucjami i organizacjami. W wyposażeniu i obsłudze regionalnego stoiska, przygotowanego przez Departament Promocji i Turystyki UMWL, pomogli przedstawiciele: Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Lokalnej Organizacji Turystycznej „Kraina Lessowych Wąwozów”, LOT „Zamość i Roztocze” z Zamościa, LOT „Roztocze” z Tomaszowa Lubelskiego, Lubelskiego Ośrodka Informacji Turystycznej, Zamojskiego Ośrodka Informacji Turystycznej, Chełmskiego Ośrodka Informacji Turystycznej, Centrum Informacji Turystycznej w Białej Podlaskiej, Muzeum Zamoyskich w Kozłówce, Muzeum Lubelskiego w Lublinie, Urzędu Miasta Lublin, UM Chełm, UM Puławy, Starostwa Powiatowego we Włodawie, Poleskiego Parku Narodowego. Poza bezpośrednimi rozmowami, każdy z zainteresowanych mógł skorzystać z wydawnictw promocyjnych - folderów, map, broszur, płyt cd i dvd, a także pobrać ilustrowaną wizytówkę regionu na telefon komórkowy w technologii bluetooth. W tle, na plazmowych telewizorach przewijały się krajobrazy Lubelszczyzny.
Nadrzędną ideą promocyjną było pokazanie Regionu Lubelskiego jako bliskiego Warszawie i aglomeracji stołecznej kierunku turystycznych podróży - zarówno dłuższych wakacyjnych, jak i krótszych, weekendowych, dostępnych przez cały rok. Lubelskie jest w opinii wielu mieszkańców stolicy idealnym miejscem do wypoczynku i nabierania sił w bliskim kontakcie z naturą. Daje im bardzo poszukiwaną dziś przestrzeń do życia, zupełnie inną od tej, z którą mają do czynienia w codziennym życiu. Chcemy, żeby nie tylko mieszkańcy Warszawy, ale także innych wielkich aglomeracji kraju, jak najczęściej i najpełniej korzystali z tej przestrzeni, nabierając sił i smakując życie.
Już w czasie targowej prezentacji przedstawiciele Puław i Nałęczowa kusili gości regionalnego stoiska specjałami lokalnej kuchni, promując w ten sposób nowy produkt - Szlak smaków Krainy Lessowych Wąwozów. Smaki regionalnej kuchni w znacznie szerszym ujęciu pokazała biesiada lubelska, przygotowana przez Departament Promocji i Turystyki UMWL we współpracy z Klastrem Restauratorów i Hotelarzy Lubelszczyzny. Restauratorzy zaproponowali bardzo bogatą paletę potraw regionu - na stołach znalazły się m.in. pierogi w pięciu smakach, bigos, różne mięsiwa, karpie i pstrągi, kasze i miody. Kilkuset uczestników biesiady bawiło się przy znanych szlagierach polskiego rocka granych przez zespół BackBeat, a dowcipne skecze przedstawił kabaret PoMimochodem.
O powodzeniu lubelskiej promocji na targach Lato 2009 może też świadczyć duże zainteresowanie mediów - stoisko regionu odwiedzili dziennikarze prasy branżowej (m.in. Wiadomości Turystycznych, Rynku Turystycznego, Aktualności Turystycznych, Rynku Podróży), a także tematycznych kanałów TVN i portali internetowych.
Czy nasze promocyjne hasło: „Lubelskie - Przestrzeń Ekopozytywna” zdobyło sobie należne zainteresowanie targowych gości, w tym mieszkańców stolicy? Raczej tak, skoro kilka tysięcy osób pytało na regionalnym stoisku o możliwości wypoczynku na Roztoczu i Polesiu Lubelskim, ale także o uzdrowiskową ofertę Nałęczowa i Krasnobrodu oraz o wakacyjne festiwale w Kazimierzu Dolnym, Janowcu, Lublinie, Zamościu.

Youtube