2016

SPRAWOZDANIE MERYTORYCZNE Z DZIAŁALNOŚCI

LUBELSKIEJ REGIONALNEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ W 2016 ROKU

 W 2016 roku Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna w ramach działalności statutowej aktywnie uczestniczyła w promowaniu atrakcyjności turystycznej regionu lubelskiego. Podjęto szereg działań mających na celu integrację środowisk turystycznych, promocję regionu w kraju i za granicą. LROT w 2016 roku kontynuował działalność Lubelskiego Ośrodka Informacji Turystycznej i Kulturalnej, punktu informacji turystycznej w Porcie Lotniczym Lublin oraz zarządzanie obiektem multimedialnym o charakterze muzealnym „Piwnica pod Fortuną”.

  1. DZIAŁALNOŚĆ ORGANÓW STATUTOWYCH I ROZWÓJ ORGANIZACYJNY

1.1.            WALNE ZEBRANIA LROT

Dnia 31 marca 2016 roku odbyło się pierwsze Walne Zebranie Członków LROT. Podczas spotkania podjęto uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdań merytorycznych i finansowych za 2015 rok, podjęto uchwały w sprawie zatwierdzenia planów działalności oraz budżetu na 2016. Drugie Walne Zebranie Członków LROT odbyło się 19 grudnia 2016 roku, podczas którego podjęto uchwałę o podniesieniu składek członkowskich dla Urzędu Miasta Lublin oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.

W 2016 roku odbyło się 5 Zebrań Zarządu, na których Członkowie Zarządu podejmowali decyzje o aktywnościach podejmowanych przez LROT, podejmowano uchwały w sprawach przyjęcia w poczet Członków LROT, rezygnacji czy skreślenia z listy Członków LROT.

W 2016 roku w Organizacji pracowało 15 osób w ramach umowy o pracę. W 2016 pozyskano 4 stażystów oraz 4 praktykantów.

W 2016 Zarząd Stowarzyszenia Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej pozyskał 6 nowych członków. Obecna liczba członków Stowarzyszenia na dzień 31 grudnia 2016 roku wynosi 84, w tym samorządy – 13, uczelnie wyższe – 3, stowarzyszenia – 9, biura turystyczne – 19, hotele i ośrodki turystyczne – 20, firmy turystyczne – 18 oraz instytucje kultury – 2.

 

  1. DZIAŁANIA PROMOCYJNE 

VII LUBELSKI KIERMASZ TURYSTYCZNY – 4-5 czerwca 2016

W dniach 4-5 czerwca 2016 roku na Placu Teatralnym w Lublinie odbyła się siódma edycja Lubelskiego Kiermaszu Turystycznego. Była to doskonała okazja do przedstawienia oferty członków LROT, którzy mogli uczestniczyć w wydarzeniu na bardzo preferencyjnych warunkach, wielokrotnie niższych niż podmioty niezrzeszone w Stowarzyszeniu. Wydarzenie cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem turystów, mieszkańców Miasta Lublin oraz gości z regionu Lubelskiego. Dzięki plenerowej formie mieszkańcy miasta oraz goście zainteresowani turystyką, kulturą i kulinariami mogli uczestniczyć w kiermaszu nieodpłatnie. Imprezie towarzyszyły liczne atrakcje, między innymi kapsuła Green Velo – kino w technologii 5D oraz pokazy rowerowe Krystiana Herby – wielokrotnego rekordzisty Guinnessa, finalisty programu Mam Talent. Animacje dla dzieci zapewniło przez Koło Naukowe „Globtroter”         z UMCS. Ponadto odbyły się konkursy (w tym konkursy radiowe na antenie Radia Lublin) z cennymi nagrodami.

Podczas Lubelskiego Kiermaszu Turystycznego swoje stoisko również posiadało Miasto Lublin, na którym dystrybuowane były specjalne materiały dotyczące oferty kulturalnej.

Wystawcami byli przedstawiciele samorządów, biur podróży, obiektów noclegowych, tematycznych parków rozrywki, lokalnych organizacji turystycznych i grup działania, stowarzyszeń. Swoją ofertę prezentowali  Wystawcy nie tylko z regionu  Lubelskiego, ale również województw sąsiadujących oraz z Ukrainy.

 

TT WARSAW – 24-26 listopada 2016 

W dniach 24-26 listopada 2016 Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna uczestniczyła w obsłudze stoiska Lubelskie na targach TT Warsaw w Warszawie, gdzie promowane były m. in. oferty członków LROT oraz produkty turystyczne – laureatów i  wyróżnionych w konkursie na „Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Lubelskiego ‘2016”.

 

 IMTM TEL AWIW 2016 – 9-10 lutego 2016

W  dniach 9-10 lutego 2016 roku Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną organizowała stoisko promocyjne Regionu Lubelskiego podczas trwających w Tel Awiwie targów International Mediterranean Tourism Market.

Podczas prezentacji regionów, przedstawiciel LROT zaprezentował walory turystyczne Lublina i województwa lubelskiego. Atrakcją była loteria wizytówkowa z nagrodą główną w postaci weekendowego pobytu dla 2 osób w Zamku Biskupim w Janowie Podlaskim.
Wizyta w Izraelu była odpowiedzią na dużą i wciąż wzrastającą liczbę odwiedzających województwo lubelskie turystów. Na targach byli obecni członkowie LROT, Biuro Podróży Watra Travel oraz obiekt noclegowo-konferencyjny – Zamek Biskupi w Janowie Podlaskim.

 

ITB BERLIN 2016 – 9-13 marca 2016

W dniach od 9 do 13 marca w Berlinie odbyła się jubileuszowa 50. edycja targów ITB (Internationale Tourismusbörse) – jednego z największych wydarzeń turystycznych na świecie. Hasło przewodnie polskiego wystąpienia brzmiało: „Poland. Come and Find Your Story.” Lubelskie było reprezentowane przez Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną oraz Departament Promocji i Turystyki UMWL. Na stoisku regionalnym znalazły się tematyczne foldery i mapy prezentujące atrakcje Lublina i województwa lubelskiego oraz aktualna oferta biur turystycznych zrzeszonych w Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Odwiedzających interesowała możliwość aktywnego wypoczynku w otoczeniu przyrody – szczególnie turystyka rowerowa i kajakowa. Wiele pytań dotyczyło również turystyki miejskiej i kulturowej. Podczas targów ogłoszono wyniki międzynarodowego konkursu 'Das Goldene Stadttor Tourism Multimedia Award.’, w którym spot ‘Zamość – Twierdza Otwarta’ otrzymał nagrodę specjalną.
Targi ITB Berlin 2016 zgromadziły 10 tysięcy wystawców ze 187 krajów. Szacuje się, że imprezę co roku odwiedza ponad 170 tysięcy osób.

 

MITT MOSKWA – 23-26 marca 2016

Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna po raz pierwszy zaprezentowała swoją ofertę na Międzynarodowych Targach Turystycznych MITT w Moskwie. W dniach 23-26 marca 2016 r. odbyła się 23 edycja targów MITT – Podróże i Turystyka. Targi te są głównym forum dla profesjonalistów branży turystycznej i najważniejszym przedsięwzięciem promującym turystykę na obszarze rosyjskim, odbywały się w największym centrum wystawienniczym „Expocentr”, na pow. 60 000 m2. W targach wzięło udział ponad 2000 wystawców z ok. 190 krajów i regionów całego świata.

Stoisko LROT i innych polskich wystawców zorganizowane zostało przez Polską Organizację Turystyczną. Podczas trwania targów MITT odbyło się wiele spotkań przedstawicieli rosyjskiej i polskiej branży turystycznej, które potwierdzają, że powoli wraca zainteresowanie wyjazdami do Europy. Stoisko Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej było oblegane      i cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem, zarówno przedstawicieli biur organizujących turystykę wyjazdową, jak i indywidualnych turystów, którzy sami chcą zorganizować swój pobyt w Polsce. Na stoisku prezentowano materiały promocyjne dotyczące Lublina i województwa lubelskiego. Dużym zainteresowaniem cieszyły się informatory Miasta Lublin i Zamość oraz foldery Oferty Turystyczne 2016/2017 przygotowane przez Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną. Odwiedzający stoisko zainteresowani byli informacjami dotyczącymi atrakcji turystycznych, noclegów, imprez kulturalnych, turystyki aktywnej i przyrodniczej a przede wszystkim związanymi z bezpieczeństwem rosyjskich turystów w Polsce.

 

LEISURE MIŃSK – 6-9 kwietnia 2016

W Mińsku na Białorusi odbyła się XIX edycja Międzynarodowych Targów Turystycznych WYPOCZYNEK 2016. Wydarzenie miało miejsce w Narodowym Centrum Wystawienniczym BELEXPO. Stoisko naszego województwa zostało zorganizowane przez Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną. Podczas targów swoją ofertę prezentowali wystawcy z Białorusi i zagranicy, m. in. z Ukrainy, Turcji, Litwy, Rosji, Słowacji, Gruzji, Grecji i Serbii. Stoisko regionu Lubelskiego odwiedzane było licznie przez Białorusinów oraz Polaków mieszkających na Białorusi. Wśród zainteresowanych byli zarówno turyści indywidualni jak i przedstawiciele branży turystycznej: organizatorzy wyjazdów, piloci, przewodnicy a także noclegodawcy. Goście odwiedzający stoisko zainteresowani byli informacjami dotyczącymi atrakcji turystycznych, noclegów, imprez kulturalnych, turystyki aktywnej i przyrodniczej, a także możliwości dotarcia do naszego regionu. Część zainteresowanych, planując turystyczny przejazd do południowych regionów Polski i Europy, brała pod uwagę tranzyt przez Lubelszczyznę z krótkimi przerwami na zwiedzanie wybranych atrakcji na trasie. Na stoisku prezentowano materiały promocyjne dotyczące Lublina i województwa lubelskiego. Dużym zainteresowaniem cieszyły się foldery „Oferty Turystyczne 2016/2017″ przygotowane przez Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną oraz materiały promujące Szlak Green Velo.

 

TARGI „50 Plus EXPO” W DUBLINIE-  21-23 października 2016 

Na targach „50 Plus” w Dublinie były dystrybuowane wydawane przez LROT oferty turystyki przyjazdowej. Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna wzięła również udział w reklamie w Czasopiśmie Senior Times (seniortimes.ie), które najwyższy poziom nakładu osiąga właśnie podczas tych targów (22.000). Szacuje się, że imprezę co roku odwiedza ponad 29 tysięcy osób.

 

WTM LONDYN – 7-9 listopada 2016

Turystyka aktywna oraz city-break’i były tematem przewodnim polskiego stoiska podczas targów World Travel Market Londyn – wiodącego wydarzenia turystycznego skupiającego przedstawicieli branży i miłośników podróży z całego świata.
Oferta turystyczna i regionu Lubelskiego doskonale wpisała się w tę tematykę, zachęcając do aktywnego wypoczynku na łonie natury. Szlak Green Velo czy spływy kajakowe po Bugu to tylko część atrakcji jakie miało do zaoferowania Lubelskie. Zwolennicy turystyki miejskiej i kulturowej otrzymali zaproszenie do Lublina na przyszłoroczne obchody 700-lecia miasta.

Podczas targów odbyła się loteria, w której do wygrania były dwa weekendowe pobyty ufundowane przez Zagraniczny Ośrodek POT w Londynie oraz Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną i Małopolską Organizację Turystyczną. Voucher na wycieczkę do Lublina i Zamościa wygrały blogerki z Ladies What Travel.
Promocją oferty turystycznej Regionu Lubelskiego zajęła się Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna LROT we współpracy z Departamentem Promocji i Turystyki UMWL oraz członkami LROT: Gala-Travel, Watra Travel i Kraina Lessowych Wąwozów. 

 

Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna zorganizowała już po raz siódmy regionalny etap XIV edycji konkursu „Najlepszy Produkt Turystyczny – CERTYFIKAT POT ‘2016”. W tegorocznej edycji plebiscytu wpłynęło 39 zgłoszeń. Obszar – 2, Wydarzenie cykliczne – 20, Obiekt – 11, Impreza turystyczna – 5, Szlak – 1. Laureaci trzech pierwszych miejsc w konkursie na „Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Lubelskiego ‘2016” – I MIEJSCE ,,Noc Kultury’’, II MIEJSCE – ,,Zamojski Wehikuł Czasu”, III MIEJSCE – ,,Apartamenty W drzewach’’ – otrzymali rekomendację LROT do etapu ogólnopolskiego konkursu, który prowadziła Polska Organizacja Turystyczna.

W ramach regionalnego etapu konkursu zorganizowano także głosowanie dla internautów na Fanpage LROT. NAGRODĘ INTERNAUTÓW zdobyły ,,Apartamenty W drzewach’’.

Pozostałe wyróżnienia: Park Rekreacji „Zoom Natury”, „Lublin Sportival”, „Festiwal Stolica Języka Polskiego. Szczebrzeszyn”, „BUG – HUMOR – OGNISKO. Cykliczne spływy kajakowe w Dolinie Środkowego Bugu”.

Gala wręczenia Certyfikatów POT odbędzie się 17 lutego 2017 r. podczas targów Tour Salon  w Poznaniu.

 

SEZON LUBLIN 2016 – 23 kwietnia – 3 maja 2016 

Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna brała udział oraz udzieliła wsparcia organizacji imprezy miasta Lublin Wydziału Sportu i Turystyki pn. „Sezon Lublin”. Blisko 290 bezpłatnych wydarzeń w ciągu 10 dni organizowanych wspólnie z 34 partnerami programowymi, czekało na mieszkańców Lublina i turystów. LROT jako jeden z głównych parterów wydarzenia w ramach Sezonu Lublin 2016 zrealizował wycieczki Szlakiem Lubelskich Legend, Wieczór z piosenką turystyczną, Quest Legendy Lublina, Dawny Lublin przemysłowy – prelekcja i wycieczka piesza, Lubelskie zagadki z audioguidem – gra miejska i konkurs oraz zwiedzanie Piwnicy pod Fortuną i zajęcia edukacyjne – Renesans Lubelski oczami dzieci. LROT zapewnił również obsługę biura uczestników całego wydarzenia.

 

RAJD ROWEROWY GREEN VELO – 8 października 2016

Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego w Lublinie w dniu 8 października 2016 roku zorganizowała ,,Rajd rowerowy Green Velo‘’. Impreza miała charakter rekreacyjno – sportowy. Celem rajdu była promocja szlaków rowerowych Lubelszczyzny oraz walorów turystycznych województwa lubelskiego. Rajd miał również, za zadanie popularyzację sportów rowerowych, a co za tym idzie zdrowego stylu życia i wspólnego, aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu.
Trasa rajdu prowadziła ze Zwierzyńca przez Nielisz do Zamościa. W rajdzie uczestniczyło ponad 80 uczestników. Każdy rowerzysta otrzymał zestaw upominków (kamizelka odblaskowa, woda mineralna, kupon na ciepły posiłek, kupon na loterię oraz materiały informacyjne dotyczące szlaków rowerowych Green Velo). Dużym entuzjazmem uczestników cieszył się konkurs z nagrodami, w którym główną nagrodą był rower.

 

W  2016 roku,  Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna zorganizowała sesję zdjęciową w miejscach atrakcyjnych turystycznie, wśród nich znalazły się: Janów Podlaski, Kodeń, Jabłeczna, Dolina Bugu, Biała Podlaska, Zamość, Zwierzyniec, Stawy Echo, Florianka, Kazimierz Dolny i Lublin. Zdjęcia wykorzystywane będą do promowania naszego województwa na targach turystycznych, wydawnictwach itp.

Sesja zdjęciowa będzie kontynuowana wiosną 2017 roku. 

 

NOWOCZESTNE STRONY INTERNETOWE

Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna zarządza dwoma nowoczesnymi portalami internetowymi: WWW.LUBLINTRAVEL.PL i WWW.LUBELSKIETRAVEL.PL, które zostały stworzone z myślą o turystach chcących zwiedzić region Lubelski i miasto Lublin. Dzięki dużej funkcjonalności strony uzyskanie informacji o Lublinie i regionie stało się łatwiejsze. Na stronach znajdują się informacje m.in. o: wydarzeniach, zabytkach, noclegach, bazie gastronomicznej oraz o środkach komunikacji. Zarówno lublintravel.pl jak i lubelskietravel.pl są przygotowane do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, np. smartfonach. Strony dostępne są w wersji polskiej, angielskiej i niemieckiej i rosyjskiej. W 2016 roku stworzone zostały również nowe profile strony www.lubelskietravel.pl na: Twitter, Instagram, Facebook czy YouTube.

 

Nazwa Aktywność Popularność Charakterystyka
 

www.lublintravel.pl, www.lubelskietravel.pl

 

300 wiadomości dot. aktualności i wydarzeń

66 ofert turystycznych, dodatkowo aktualizacja bazy danych

 

60 000 odsłon

 

 

 

Portal turystyczny Lublina i Regionu Lubelskiego

zawiera opis większości atrakcji

turystycznych Lublina i regionu, szlaki turystyczne, wyszukiwarkę

wydarzeń, propozycję wycieczek,

aktualną bazę noclegową, gastronomiczną itp. galerię zdjęć.

 

www.lrot.pl

 

Aktualizacja informacji na temat działalności LROT, bazy danych Członków LROT

 

 

Strona zawiera informacje o atrakcjach turystycznych Lubelskiego oraz

działalności

Stowarzyszenia.

 

www.piwnica.lublin.eu

 

Aktualizacja informacji na temat działalności Piwnicy Pod Fortuną, aktualne oferty dla szkół.

 

 

Strona zawiera informacje na temat historii obiektu, wystaw, zawiera aktualne oferty zwiedzania zarówno dla gości indywidualnych jak i grup.

 

www.renesanslubelski.pl

 

Aktualizacja treści.

 

Strona zawiera informacje dotyczące szlaku renesansu lubelskiego: oznakowanych obiektów posiadających charakterystyczne cechy renesansu Lubelskiego, galerię zdjęć, mapę szlaku do pobrania w formie PDF oraz QR aplikacji mobilnej.

 

FANPAGE NA PORTALACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

LROT, LOITiK i Piwnica Pod Fortuną są stale obecne na Facebook i Instagramie. Wszystkie fanpage są na bieżąco aktualizowane z najwyższą dbałością o atrakcyjność treści.

Nazwa Aktywność Popularność
 

Fanpage LROT

informacje dot. atrakcji w regionie, oferty turystycznej, wydarzeń kulturalnych, działalności LROT  

liczba polubień strony ogółem 2500

 

 

Fanpage Informacja Turystyczna Lublin

 

informacje dot. atrakcji w regionie, oferty turystycznej, wydarzeń kulturalnych, działalności LROT

 

 

liczba polubień strony ogółem 1700

 

 

Fanpage Piwnica pod Fortuną

 

 

informacje dot. aktualności i atrakcji w Piwnicy pod Fortuną

 

liczba polubień strony ogółem 600

 

Fanpage Renesans Lubelski

 

informacje dot. informacji o szlaku RL, znajdujących się na nim zabytków itp.

 

 

liczba polubień strony ogółem 800

 

  

WIZYTA DZIENNIKARZA Z WIELKIEJ BRYTANII – 4-6 marca 2016

Redaktor brytyjskiego tygodnika The Jewish Telegraph – Paul Harris w dniach 4-6 marca 2016 roku odwiedził Lubelskie. Podczas wizyty dotarł do miejsc związanych z historią Żydów w naszym regionie. W programie podróży znalazły się Lublin, Szczebrzeszyn, Bełżec, Włodawa oraz Sobibór. Efektem jego wizyty jest obszerny artykuł w w/w tygodniku. Organizacją pobytu zajęła się Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna we współpracy      z Polskim Ośrodkiem Informacji Turystycznej w Londynie.

 

WIZYTA DZIENNIKARZY I BLOGERÓW Z UKRAINY – 5-9 sierpnia 2016

W dniach od 5 do 9 sierpnia dziennikarze oraz blogerzy (4) z Ukrainy przejechali ponad 200 km, przemierzając rowerowy Szlak Green Velo od Zwierzyńca przez Szczebrzeszyn, Zamość i Krasnystaw do Chełma. Artykuł pt. „Szlak Green Velo – polski głos w sferze turystyki rowerowej” – ukazał się w czasopiśmie „Ukraińska Turystyka”. Wizyta została zorganizowana przez LROT.

 

WIZYTA DZIENNIKARZA Z USA – 24-26 sierpnia 2016

Dziennikarz gazety internetowej Tablet Magazine – Noah Lederman podczas swojej wizyty    w Lublinie odwiedził miejsca związane z historią Żydów oraz najważniejsze zabytki miasta. Wizyta zorganizowana została przez Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną we współpracy z Zagranicznym Ośrodkiem POT-u w Nowym Jorku. Materiał z wizyty ukaże się    w gazecie, która generuje ponad 250,000 odwiedzin miesięcznie.

 

WIZYTA DZIENNIKARZA I FOTOGRAFA HOLANDII – 5 – 9 września 2016

Podczas wizyty w naszym województwie, w sposób aktywny swój czas w Lubelskiem spędzili redaktor Nick Roodenburg wraz z fotografem. Motywem przewodnim zorganizowanej przez LROT wizyty był Szlak Green Velo. Podczas trzech aktywnych dni nasi goście mieli okazję poznać nie tylko sam szlak, ale także interesujące miejsca w jego otoczeniu.  Publikacja o regionie i Green Velo ukaże się w specjalnym magazynie targowym Beursmagazine, największych specjalistycznych targów rowerowych w Europie Fiets&Wandelbeurs (Utrecht, 11-12 luty 2017). Artykuł ukaże się również na popularnym dla rowerzystów blogu Hicle.com.

 

WIZYTA STUDYJNA DZIENNIKARZY Z BELGII, 7-10 września 2016

W dniach 7-10 września gościliśmy dziennikarzy (5) z Belgii. Wizyta zaowocuje publikacjami w gazetach belgijskich. Dziennikarze odwiedzili: Lublin podczas Europejskiego Festiwalu Smaku, Kozłówkę, Kazimierz Dolny, Nałęczów, Zamość, Zwierzyniec.
W przygotowanym dla nich programie było poznanie historii, kultury, zabytków, ciekawych przyrodniczo miejsc Lubelszczyzny. Dziennikarze skosztowali regionalnych produktów w ramach Europejskiego Festiwalu Smaku, zaznajomili się też z daniami lokalnych restauracji.

Dziennikarze zachwyceni byli Starym Miastem w Lublinie, Zamkiem Lubelskim, Muzeum Zamoyskich w Kozłówce oraz Rynkiem Wielkim w Zamościu. Podziwiali renesansowe kamienice oraz wąwóz korzeniowy w Kazimierzu Dolnym, później udali się do Nałęczowa na odpoczynek w Parku Zdrojowym.
Realizacja wizyty studyjnej dziennikarzy z Belgii odbyła się dzięki Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, we współpracy z „Domem Polski Wschodniej” w Brukseli.
Uczestnikami wizyty byli przedstawiciele organizacji publicznej Ecological Tourist Club z Łucka będących liderem projektu oraz organizacji publicznej Brest Regional Agro-industial Union z Brześcia, będących partnerem w/w projektu, 15 osób.

 

STUDY TOUR DLA BIUR PODRÓŻY Z ROSJI – 20-21 września 2016 (7 osób)

Zorganizowanie przez LROT study tour dla przedstawicieli biur podróży z Rosji, którzy przebywali na terenie województwa lubelskiego. Uczestnicy wizyty zwiedzili Kazimierz Dolny, Muzeum Zamoyskich w Kozłówce, klasztor w Jabłecznej oraz sanktuarium w Kodniu.

 

PODRÓŻ STUDYJNA DLA IZRAELSKICH PRZEWODNIKÓW I EDUKATORÓW  – 16-21 października 2016

Współpraca przy organizacji wizyty studyjnej dla przewodników i edukatorów z Izraela, organizacja konferencji prasowej.

Podczas 5-dniowego objazdu studyjnego uczestnicy zwiedzili Lublin i region, odwiedzili ważne miejsca dziedzictwa polsko-żydowskiego, zapoznali się również ze współczesną kulturą Lubelszczyzny i jej tradycjami. Celem wizyty było zwiększenie liczby grup młodzieży izraelskiej oraz wzrost zainteresowania indywidualnych turystów izraelskich przyjazdem do województwa lubelskiego.

 

STUDY TOUR – ,,Komercjalizacja produktu – Ziemia Lubelska’’ – 15-17 grudnia 2016 (18 osób)

Baza noclegowa województwa lubelskiego była motywem przewodnim wizyty studyjnej „Ziemia Lubelska” przygotowanej przez Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną we współpracy z Polską Organizacją Turystyczną i Forum Turystyki Przyjazdowej – organizacją grupującą polskie biura podróży specjalizujące się w turystyce przyjazdowej, której celem jest współpraca z POT w zakresie promocji Polski.

Podróż studyjna była doskonałą okazją do zaprezentowania naszym gościom z Warszawy, Krakowa, Poznania i Wrocławia szerokiej oferty turystycznej regionu. W programie, poza wizytacją hoteli i restauracji (Lublin, Kazimierz Dolny, Zamość), znalazło się miejsce na interesujące nocne zwiedzanie Zamościa oraz Centrum Spotkania Kultur w Lublinie, wycieczki z przewodnikiem po Nałęczowie i Kazimierzu Dolnym, czy degustację regionalnej kuchni w Uroczysku Zaborek. Spotkanie zakończyła wizyta w Zamku Biskupim w Janowie Podlaskim. W wizycie wzięło udział 16 przedstawicieli z biur podróży.

 

OPRACOWANIE I WYDANIE KATALOGU „OFERTY TURYSTYCZNE – REGION LUBELSKI 2016/17”

Głównym przedsięwzięciem realizowanym w 2016 roku było opracowanie we współpracy z biurami podróży ofert turystyki przyjazdowej do Regionu Lubelskiego na 2016 rok. Oferty obejmowały propozycje pobytów weekendowych, tygodniowych, wycieczek objazdowych, ofert kolonijnych i zielonych szkół na Lubelszczyźnie. Katalog zawiera 16 ofert turystycznych, dostępnych w 4 wersjach językowych: polska, angielska, niemiecka, rosyjska, bezpłatna dystrybucja w ośrodkach informacji turystycznych, targach krajowych i zagranicznych, imprezach promocyjnych, punktach informacji turystycznej, itp.

 

KOMIKS – ,,LUBLINEM PRZEZ DZIEJE”

Komiks dla dzieci oraz młodzieży ,,Lublinem przez dzieje” powstał z myślą o 700 – leciu Miasta Lublin. Ilustracje Tomasza Wilczkiewicza w humorystyczny sposób przybliżą czytelnikom bogatą historię naszego miasta. Publikacja została wydana przez LROT we współpracy z Muzeum Lubelskie w Lublinie. Format komiksu to A5, nakład: 6 tys., dystrybucja – LOITiK.

 

PRZEWODNIK – ,,PODRÓŻE Z DZIEĆMI’’

W 2016 roku Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna rozpoczęła prace nad przewodnikiem dla dzieci, który będzie stanowił kompendium zawierające atrakcje dla najmłodszych w regionie Lubelskim. 

 

22 maja w stolicy Belgii odbył się piknik pod egidą Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo – odcinek lubelski i świętokrzyski. Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna aktywnie uczestniczyła w wydarzeniu, promując walory turystyczne naszego regionu. Za sprawą mobilnego kina w technologii 5D, odwiedzający piknik, mogli przez kilka minut poczuć się jak na szlaku. Wizja wycieczki rowerowej wzdłuż wschodniej Polski okazała się bardzo atrakcyjna. Każdy zainteresowany otrzymywał pakiet bezpłatnych map i folderów.
Ambasador szlaku Green Velo – Krystian Herba – podjął próbę zdobycia rekordu Guinnessa wspinając się rowerem po schodach na szczyt Atomium. Próba zakończyła się pełnym sukcesem a wydarzenie wzbudziło duże zainteresowanie wśród belgijskich i polskich mediów.
Podsumowująca wydarzenie konferencja była okazją do oficjalnej prezentacji Wschodniego Szlaku Rowerowego Green Velo oraz województw, przez które przebiega. Nie zabrakło informacji na temat atrakcyjności Roztocza, Polesia oraz lubelskiej doliny Bugu. Wśród gości pojawili się m.in. Ambasador RP w Królestwie Belgii Artur Harazim, Minister ds. Transportu Regionu Stołecznego Miasta Bruksela Pascal Smet oraz przedstawiciel brukselskiego ratusza.
Organizatorami wydarzenia byli: Polska Organizacja Turystyczna, Ambasada Rzeczpospolitej Polskiej w Brukseli, BXL – Notre Ville Onze Stad, Art Maniac Productions. Partnerzy: Wschodni Szlak Rowerowy Green Velo – Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Świętokrzyskiego i Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna, Dom Polski Wschodniej w Brukseli, Brussels Capital – Region.

 

Koalicja Miast 2016, to po pierwszy projekt współpracy kulturalnej miast, które ubiegały się     o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury. Lublin w dniach 23-29 maja 2016 roku kreował swój program jako miasto inspiracji. Podczas tego wydarzenia pracownik Lubelskiego Ośrodka Informacji Turystycznej i Kulturalnej promował Lublin na stoisku miasta. Przekazane zostały również do dystrybucji materiały promocyjne.

 

W 2016 roku dzięki naszym działaniom region reklamowany był w następujących mediach: Gazeta Wyborcza, Turystyka RP, Onet.pl, Wiadomości Turystyczne, Świat Kultura Podróże, Kurier Lubelski, Dziennik Wschodni, Nowy Tydzień, Aktualności Turystyczne, Gość Niedzielny, Moje Miasto Lublin, TVP Lublin, Zamość TV, Radio eR, Radio Lublin, Radio Złote Przeboje.

 

  1. DZIAŁALNOŚĆ KONFERENCYJNA
    • KONFERECJE, FORA TURYSTYCZNE, WORKSHOPY

POLAND TOURISM WORKSHOP TLV 2016 – 23 maja 2016

Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna prezentowała Region Lubelski podczas warsztatu turystycznego z branżą izraelską w Tel Awiwie w dniu 23.05.2016 roku.

Workshop zorganizowany był m.in przez Polską Organizację Turystyczną i Instytut Polski w Telavivie. W całodziennym spotkaniu wzięło udział około 200 osób z Polski i Izraela, którzy reprezentowali m.in regiony, firmy z branży turystycznej, linie lotnicze.

 

SPOTKANIE POT-ROT-LOT – 3 czerwca 2016

Liczne prezentacje, konstruktywne propozycje oraz ciekawe inicjatywy były przedmiotem roboczego spotkania Polskiej Organizacji Turystycznej z przedstawicielami Regionalnych Organizacji Turystycznych, które odbyło się w Lublinie 3 czerwca 2016 roku w Lublinie. Omawiane tematy dotyczyły przede wszystkim współpracy i wspólnych przedsięwzięć planowanych na lata 2017/2018. Podjęto rozmowy związane z realizacją projektu „Obserwatorium turystyczne”, problem wystąpień targowych, systemu informacji turystycznej oraz komunikacji POT-ROT.
W spotkaniu uczestniczyli Podsekretarz Stanu Dawid Lasek, Prezes POT Wojciech Fedyk, wicemarszałek Województwa Lubelskiego Krzysztof Grabczuk oraz przedstawiciele 16 organizacji turystycznych z całej Polski.

 

KONFERENCJA W TEL AWIWIE – 18-20 czerwca 2016

W dniach 18-20.06.2016 w Tel Awiw-Jafa przedstawiciel LROT uczestniczył w konferencji, która miała na celu wypromowanie województwa lubelskiego w Izraelu. Wydarzenie adresowane było zarówno do izraelskich władz oraz przedsiębiorstw, zainteresowanych współpracą z lubelskimi firmami jak i do przedsiębiorstw z województwa Lubelskiego, które chcą promować swoje produkty oraz planować nawiązanie kontaktów biznesowych na rynku izraelskim. Była to wielobranżowa misja gospodarcza do Tel Awiw zorganizowana przez Port Lotniczy Lublin we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Lubelskiego i z Miastem Lublin.

 

II KONFERENCJA MIAST PARTNERSKICH W BUDAPESZCIE – 24-25 czerwca 2016

Na prośbę Urzędu Miasta Lublin, Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna wzięła udział    w II Konferencji Miast Partnerskich oraz uroczystościach z okazji Dnia Polonii Węgierskiej w Budapeszcie. Jarmark uliczny na placu Franciszkanów, stanowiący część wydarzenia, był doskonałą okazją do promocji atrakcji turystycznych naszego miasta oraz regionu. Podczas uroczystości pracownik LOITIK obsługiwał stoisko promocyjne miasta i regionu.

 

VII LUBELSKA GALA TURYSYKI – 19 października 2016 

Już po raz siódmy z okazji Światowego Dnia Turystyki  odbyła się Lubelska Gala Turystyki w Lublinie. Gospodarzami wydarzenia była Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna oraz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie. Wydarzenie obejmowało panel merytoryczny oraz uroczyste wręczenie nagród w konkursie: Najlepszy Produkt Turystyczny Województwa Lubelskiego ‘2016.
W części merytorycznej o promocji turystyki aktywnej w działalności Polskiej Organizacji Turystycznej mówił Jacek Janowski – Dyrektor Departamentu Produktu Turystycznego i Współpracy Regionalnej w Polskiej Organizacji Turystycznej.  Wschodni Szlak Rowerowy „Green Velo”, jego promocję i komercjalizację produktu opisała Małgorzata Wilk-Grzywna – Dyrektor Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego. Dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki UMWL w Lublinie – Dariusz Donica zaprezentował „Promocję gospodarczą regionu Lubelskiego – podsumowanie zrealizowanych działań i nowe perspektywy”. Panel merytoryczny podsumowało wystąpienie Doroty Lachowskiej – dyrektor LROT wystąpieniem z zakresu działalności Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, w której zaprezentowała efekty współpracy w zakresie promocji turystycznej.

 

 4. INFORMACJA TURYSTYCZNA W LUBLINIE I REGIONIE 

Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej i Kulturalnej otwarty jest codziennie (7 dni w tygodniu), oprócz 1 stycznia, pierwszego i drugiego dnia Wielkanocy, 1 listopada oraz 25 i 26 grudnia. Od kwietnia do października w godzinach 9.00 – 19.00 (poniedziałek – niedziela). Od listopada do marca w godzinach 9.00-17.00 (od poniedziałku do piątku) oraz 10.00-17.00 (sobota i niedziela). Po godzinach otwarcia Ośrodka turyści mogą skorzystać z podświetlanej, zewnętrznej tablicy z mapą oraz podstawową informacją turystyczną dotyczącą Lublina.

Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej i Kulturalnej wykonuje zadania związane z kompleksową obsługą klienta w zakresie informacji turystycznej. Wyszukuje, gromadzi, przetwarza oraz udostępnia informację turystyczną zgodnie z potrzebami klientów. Informacja na temat Lublina jak i województwa lubelskiego przekazywana jest, w językach: polskim, angielskim, niemieckim, rosyjskim i hiszpańskim.

LOITiK opracowuje i rozpowszechnia bazy danych dotyczące atrakcji turystycznych miasta i regionu oraz ich dostępności. Gromadzi dane statystyczne dotyczące obiektów noclegowych, muzeów i innych miejsc atrakcyjnych turystycznie. Aktualizuje kalendarze imprez w Lublinie i regionie dla Polskiej Organizacji Turystycznej.

W LOITiK na ekranie plazmowym odtwarzane są filmy promujące ciekawe miejsca w Lublinie oraz województwie lubelskim.

Ośrodek prowadzi sprzedaż pamiątek oraz map i wydawnictw turystycznych. W 2016 roku została powiększona oferta gadżetów promocyjnych o związane z obchodami 700-lecia Miasta, które były dostępne do sprzedaży turystom.

Dostępne są także znaczki pocztowe, a w lokalu znajduje się skrzynka na listy.

W swojej ofercie LOITIK posiada wypożyczalnię rowerów oraz przechowalnię bagażu. Zarówno przed budynkiem, jak i wewnątrz znajdują się stojaki rowerowe.

Ośrodek wyposażony jest w dwa infokioski oraz komputer z dostępem do internetu. Turyści mogą skorzystać z ogólnodostępnej sieci WIFI. LOITIK posiada 40 audioprzewodników po Lublinie (wersje językowe: polska, angielska, niemiecka, rosyjska, ukraińska), które nieodpłatnie wypożyczane są turystom.

Dla najmłodszych turystów przygotowany został kącik dla dzieci.

W Ośrodku istnieje specjalne miejsce, w którym umieszczane są plakaty informujące o bieżących wydarzeniach kulturalnych i turystycznych w Lublinie i regionie. Materiały dostarczane są regularnie przez lokalne instytucje kultury.

Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej i Kulturalnej współpracuje z UM Lublin przy organizacji jednego z największych wydarzeń turystycznych w Lublinie pt. „Sezon Lublin” (kwiecień-maj). W ramach wydarzenia organizuje imprezy: Quest Legendy Lublina, Lubelskie zagadki z audioprzewodnikiem, Wieczór z piosenką turystyczną, Szlakiem Legend Lubelskich, tematyczne prelekcje i wykłady. W LOITIK co roku znajduje się Biuro Obsługi Sezonu Lublin, obsługiwane przez pracowników Ośrodka. W ramach koordynacji imprezy współpracuje ze studentami z Wydziału Nauk o Ziemi i Gospodarki Przestrzennej UMCS.

Podczas popularnej imprezy Bakcynalia – Festiwal Piosenki Studenckiej i Turystycznej LOITiK organizuje i obsługuje stoisko promocyjne, udostępniając uczestnikom informacje i broszury na temat atrakcji w mieście i regionie.

LOITiK prowadzi usługi przewodnickie w postaci WYCIECZEK SZLAKIEM LEGEND LUBELSKICH. Podczas spaceru po Starym Mieście dzieci poznają najciekawsze lubelskie opowieści i podania. Towarzyszy im miejski przewodnik oraz lubelski koziołek. Impreza ma charakter interaktywny, pobudzający wyobraźnię dzieci, zachęcający do aktywnego udziału w odkrywaniu tajemnic Lublina. W grudniu została przeprowadzona edycja mikołajkowa wycieczki.

Ośrodek prowadzi także prezentacje dla studentów i uczniów lubelskich szkół i uniwersytetów (m.in. UMCS, KUL), na temat działalności LOITIK oraz walorów turystycznych miasta i regionu.

Ponadto ośrodek pozostaje głównym organizatorem spotkań studyjnych dla międzynarodowych dziennikarzy, przygotowując pobyty oraz zwiedzanie Lublina i okolic. Usługi te prowadzone są profesjonalnie przez pracowników LOITiK posiadających uprawnienia przewodnickie.

Pracownicy LOITIK uczestniczą w krajowych i zagranicznych targach turystycznych m.in. Warszawa, Wrocław, Berlin, Bruksela, Londyn, Moskwa, Mińsk. W 2016 roku pracownicy LOITiK obsługiwali również stoisko Green Velo oraz Miasta Lublin podczas Lubelskiego Kiermaszu Turystycznego.

LOITIK jest miejscem odbywania się warsztatów plastycznych dla dzieci (w tym dzieci niepełnosprawnych), organizowanych przez Warsztaty Kultury.

W Ośrodku dostępne są bilety wstępu do lubelskich instytucji kultury.

Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej i Kulturalnej administruje strony internetowe: www.lublintravel.pl oraz www.lubelskietravel.pl. W ramach administracji stron, tworzy i na bieżąco aktualizuje bazy danych oraz umieszcza informacje na temat aktualnych wydarzeń odbywających się w mieście i regionie. Strony są dostępne w językach: polskim, angielskim, niemieckim i rosyjskim.

Równolegle prowadzony jest profil na facebooku: https://www.facebook.com/infolublin/, na którym wykazywana jest codzienna aktywność. W 2016 roku rozpoczęto także prowadzenie profili o nazwie ‘Lubelskie Travel’ na facebooku, twitterze, instagramie oraz youtube. (język polski i angielski).

Godziny pracy ośrodka są dostosowywane (wydłużane) do ważnych wydarzeń dla Miasta Lublin m.in. Noc Kultury, Carnaval Sztukmistrzów czy Jarmark Jagielloński.

Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej i Kulturalnej utworzył, podobnie jak w ubiegłym roku punkt obsługi klienta Lubelskiego Roweru Miejskiego, którym zarządza firma Nextbike. Punkt czynny był przez 7 dni w tygodniu do końca października 2016 roku. Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna udostępniła także powierzchnię LOITiKu na potrzeby Centrum Promocji Województwa Lubelskiego, które podlega pod Departament Promocji i Turystyki UMWL.

 

WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI

Lubelski Ośrodek Informacji Turystycznej i Kulturalnej był obecny w lokalnych mediach. Informował o bieżących i ważnych wydarzeniach w zakresie kultury i turystyki w Lublinie oraz regionie, m.in. w TVP3, Radio Lublin czy w Radio eR.

 

OBSŁUGA CONTACT CENTER

W ramach wdrożenia wielokanałowego systemu obsługi i komunikacji z turystą przez Polską Organizację Turystyczną w Lubelskim Ośrodku Informacji Turystycznej i Kulturalnej zostało utworzone stanowisko obsługi Contact Center – infolinia, dzięki której turysta może otrzymać informacje o mieście i regionie dzwoniąc na jeden z ogólnopolskich numerów: +48222787777 lub +48801888844.

Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna w 2016 roku wydała ponad 2000 sztuk materiałów promocyjnych i gadżetów Miasta Lublin na liczne konferencje, konkursy oraz inne wydarzenia mające miejsce w Lublinie.

 

PUNKT INFORMACJI TURYSTYCZNEJ W PORCIE LOTNICZYM LUBLIN

Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna kontynuuje zarządzanie punktem informacji turystycznej w Porcie Lotniczym Lublin. Od 1 stycznia do 31 grudnia 2016 roku punkt informacji turystycznej odwiedziło ponad 4 tys. osób. Pracownicy udzielają podróżnym informacji w zakresie atrakcji turystycznych Lublina i województwa, noclegów, infrastruktury turystycznej, wydarzeń kulturalnych, komunikacji, itp. W punkcie na podróżnych czekają bezpłatne materiały promocyjne: mapy i foldery w różnych wersjach językowych. Klienci Portu Lotniczego mają również możliwość zakupu przewodników, map, pamiątek i gadżetów.

 

  1. BADANIA RUCHU TURYSTYCZNEGO 

LROT w sezonie turystycznym od czerwca do końca września 2016 prowadził badania ankietowe ruchu turystycznego na Szlaku Green Velo w oparciu o ośrodki informacji turystycznej w regionie. Otrzymaliśmy 100 ankiet, które były realizowane w informacjach turystycznych znajdujących się przy szlaku.

Stale monitorowany jest także ruch turystyczny dotyczący Miasta Lublin i regionu w atrakcjach turystycznych.

 

  1. ZARZĄDZANIE PIWNICĄ POD FORTUNĄ – OBIEKT MULTIMEDIALNY

Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna kolejny rok zarządza obiektem multimedialnym „Piwnica pod Fortuną”, który jest udostępniany turystom siedem dni w tygodniu w godzinach 11.00-19.00, w sezonie zimowym, ze względu na mniejszy ruch turystyczny, w godzinach 11.00-17.00. Grupy zorganizowane mają możliwość umówienia zwiedzania poza oficjalnymi godzinami pracy „Piwnicy pod Fortuną” po wcześniejszym uzgodnieniu. Zwiedzanie obiektu jest biletowane. Zostały przygotowane również lekcje muzealne oraz oferta krótkiego zwiedzania Lublina.

 

PROMOCJA OBIEKTU NA ZAGRANICZNYCH I KRAJOWYCH TARGACH TURYSTYCZNYCH

 

REKLAMA ZEWNĘTRZNA

 

UDZIAŁ W IMPREZACH KULTURALNYCH

O udziale „Piwnicy pod Fortuną” we wszystkich imprezach informowano na stronach internetowych muzeum, stronach LROT, LOITiK, stronach organizatorów a także na profilach facebookowych poszczególnych podmiotów, na plakatach oraz w prasie, radio i telewizji.

 

PROMOCJA W MEDIACH

 

AKCJE RABATOWE

 

SPOTKANIA PROMOCYJNE

 

WSPÓŁPRACA Z PODMIOTAMI ZEWNĘTRZNYM 

Współpraca przy przygotowaniu oferty edukacyjnej dla dzieci na czas ferii zimowych. Zajęcia dla uczniów szkół podstawowych zorganizowano z Biurem Turystycznym „Edu – Tour Klaudia Giordano”. W ramach pakietu propozycji zaproponowano trzy rodzaje warsztatów połączonych ze zwiedzaniem ekspozycji.

W sezonie zimowym Biuro Turystyczne „Edu – Tour” zainaugurowało kolejny wspólny cykl spacerów opowiadających o tradycjach winiarskich i piwowarskich Lublina oraz nocne zwiedzanie z katem lubelskim.

 

  1. POZYSKIWANIE DODATKOWYCH ŹRÓDEŁ FINANSOWANIA I REALIZACJI PROJEKTÓW 

Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna w 2016 roku pozyskała dodatkowe źródła dofinansowania: 

„CULTURE LAB – innowacyjny program szkolenia edukatorów kulturowych” to międzynarodowy projekt, którego celem jest utworzenie międzynarodowej GRUPY EKSPERCKIEJ która opracuje rezultaty pracy intelektualnej:

Zawartość merytoryczna programu będzie przygotowana w oparciu o ofertę kulturalną Miasta Lublin.

Kraje partnerskie: Niemcy i Hiszpania.

Wartość całego projektu: 189 528,00 euro, (w tym 78 428,00 euro dla LROT).

Projekt realizowany jest od 1 listopada 2016 roku.

 

Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna w listopadzie 2016 roku wygrała konkurs na zadanie publiczne, które zostało ogłoszone przez Miasto Lublin. Lubelska Karta Turysty jest to produkt turystyczny:
* łączący jedną ideą wiele elementów
* jest pakietem atrakcji i usług
* skomercjalizowany
* opatrzony wspólnym opakowaniem i promocją

CEL WPROWADZENIA KARTY:
* zwiększenie dostępu do oferty turystycznej i kulturalnej miasta Lublina pakietyzacja usług
* pogłębienie współpracy pomiędzy podmiotami branży turystycznej
* poprawa wizerunku Lublina wśród przyjeżdżających do Lublina turystów
* wsparcie obiektów hotelarskich oraz gastronomicznych w świadczeniu

* kompleksowej  oferty dla odwiedzających Lublin
* dołączenie do listy miast posiadających Lubelską Kartę Turysty

Wartość całego projektu: 150 000 złotych.

Czas trwania projektu: 10.11.2016 – 31.12.2018 r.

 

 

  1. PROJEKT TRANSGRANICZNY POLSKA-UKRAINA-BIAŁORUŚ

Wspólnie z partnerami Ukrainą i Białorusią w grudniu 2016 roku został złożony projekt pt. ,,Cross-border Polissia – from Common Challenges to Common Benefits’’.

Partnerzy projektu: NGO ,,Ecology Tourism Club’’ Ukraina, lider projektu), Public Association ,,Brest Regional Centre of rural Eco-tourism development promotion ,,AGROECOTUR’’ (Białoruś), Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna.

Całkowity budżet projektu: 437 390,00 euro

 

  1. NAGRODA – PROJEKT TRANSGRANICZNY POLSKA-UKRAINA-BIAŁORUŚ – Eastern European pearls. Development and promotion transboundary city cultural tourism products

 Realizowany przez Lubelską Regionalną Organizację Turystyczną wspólnie z Tourist Association of Ivano-Frankivksk Region, polsko – ukraiński projekt pt. “Eastern European pearls: development and promotion transboundary city cultural tourism products”, otrzymał nagrodę w kategorii „Turystyka” w konkursie na NAJLEPSZE PROJEKTY WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ organizowanym w ramach Kongresu Inicjatyw Europy Wschodniej.

 

  1. WSPÓŁPRACA Z POLSKĄ ORGANIZACJĄ TURYSTYCZNĄ

 Ważnym partnerem LROT jest Polska Organizacja Turystyczna. Wspólnie realizowanych jest wiele inicjatyw cyklicznych, konferencji, szkoleń i dedykowanych kampanii promocyjnych. Wybrane wspólne inicjatywy:

Korzystamy z plików cookies zapisujących dane użytkownika. Przeglądając naszą stronę wyrażasz zgodę na ich używanie. Więcej w "Polityce Cookies".

Od 25 maja 2018 r. w Polsce stosowane Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119, s. 1). Wobec powyższego Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna przedstawia następującą informację wymaganą Rozporządzeniem i dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
I. Administrator danych osobowych Lubelska Regionalna Organizacja Turystyczna (dalej zwana LROT) jest administratorem Twoich danych osobowych. W sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych proszę kontaktować się z nami pisemnie na adres ul. Krakowskie Przedmieście, 6 20-002 Lublin, drogą elektroniczną na adres e – mail: do@lrot.pl, lub telefonicznie pod numerem 81 532 14 48.
II. Organ nadzorczy w zakresie danych osobowych.
Organem nadzorczym w zakresie danych osobowych w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2 , 00-193 Warszawa. Masz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeżeli uważasz że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy prawa.
III. Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych.
Przetwarzamy Twoje dane osobowe w następujących celach: • w celu realizacji statutowych praw i obowiązków związanych z członkostwem w LROT podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO) – jeśli jesteś naszym członkiem;
• w celu realizacji umowy zawartej przez LROT z kontrahentami (dostawcami produktów i usług) (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
• w celu przesyłania informacji o wydarzeniach organizowanych lub współorganizowanych przez LROT, jej członków oraz podmioty współpracujące z LROT (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. a i f RODO);
• w celu przesyłania przez LROT zapytań ofertowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
• w celach archiwalnych (dowodowych) dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
• w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
IV. Kategorie Twoich danych, które przetwarzamy.
Będziemy przetwarzać następujące kategorie Twoich danych osobowych:
a) Podstawowe dane identyfikacyjne: imię, nazwisko, nazwa firmy (organizacji), NIP, adres siedziby, adres e – mail, numer telefonu.
V. Odbiorcy danych.
Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów: podwykonawcom, czyli podmiotom, z których korzystamy przy ich przetwarzaniu, takim jak: dostawcy usług IT, biuro rachunkowe.
VI. Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.

Nie przekazujemy Twoich danych poza obszar UE oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego. VII. Okres przechowywania danych.
Zgodnie z art. 13.2.a i 14.2.a RODO informujemy, iż: 1. Twoje dane pozyskane w celu zawarcia i realizacji umowy sprzedaży naszych produktów lub usług przechowujemy i przetwarzamy przez okres trwania umowy aż do końca okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń z tytułu zawartych umów; 2. Twoje podstawowe dane kontaktowe przechowujemy dla potrzeb marketingu bezpośredniego naszych produktów i usług do czasu, aż zgłosisz sprzeciw względem ich przetwarzania w tym celu, cofniesz zgodę, jeśli przetwarzaliśmy je na podstawie tzw. zgody marketingowej, lub sami ustalimy, że się zdezaktualizowały. VIII. Twoje prawa:
Zgodnie z postanowieniami RODO, przysługuje Ci: a) prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych;
c) prawo do usunięcia danych.
Jeżeli Twoim zdaniem nie ma podstaw do tego, abyśmy przetwarzali Twoje dane osobowe, możesz zażądać, abyśmy je usunęli. d) ograniczenia przetwarzania danych
Możesz zażądać, abyśmy ograniczyli przetwarzanie Twoich danych osobowych wyłącznie do ich przechowywania lub wykonywania uzgodnionych z Tobą działań, jeżeli Twoim zdaniem mamy nieprawidłowe dane na Twój temat lub przetwarzamy je bezpodstawnie; lub nie chcesz, żebyśmy je usunęli, bo są potrzebne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; lub na czas wniesionego przez Ciebie sprzeciwu względem przetwarzania danych. e) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych: Sprzeciw „marketingowy”. Masz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych w celu prowadzenia marketingu bezpośredniego. Jeżeli skorzystasz z tego prawa - zaprzestaniemy przetwarzania danych w tym celu.
f) prawo do przenoszenia danych
g) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego
h) prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych. W każdej chwili masz prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych, które przetwarzamy na podstawie Twojej zgody. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
W celu wykonania swoich praw skieruj żądanie drogą listowną pod adres Lubelską Regionalną Organizacją Turystyczną, ul. Krakowskie Przedmieście 6, 20-002 Lublin, drogą elektroniczną na adres email: do@lrot.pl lub zadzwoń pod numer: 81-532 14 48. Pamiętaj, przed realizacją Twoich uprawnień będziemy się musieli upewnić, że Ty to Ty, czyli odpowiednio Cię zidentyfikować.